counter create hit

مطالب مرتبط:

برخورد قانونی با خریداران و فروشندگان دلار با قیمت بیش از ۴۲۰۰ تومان

مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی گفت: اعمال قیمت ۴۲۰۰ تومان برای دلار ، الزام قانونی است و با هر فرد که اقدام به خرید و فروش غیر قانونی ارز نماید برخورد قانونی صورت می پذیرد. ...

واردات مداد پاک کن ۴ میلیاردی شد +جدول

براساس آمار گمرک در ۱۱ ماهه سال ۹۶ بیش از ۴۸۲ تن مداد پاک کن از کشور های مختلف جهان وارد ایران شده است.

پلمپ صرافی های فاقد مجوز از بانک مرکزی

سخنگوی ناجا از پلمپ صرافی های فاقد مجوز از بانک مرکزی خبر داد.

جزئیات محدودیت  ترافیکی جاده ها تا یکشنبه آینده

جزئیات محدودیت ترافیکی جاده ها تا یکشنبه آینده

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای جزئیات محدودیت تردد در جاده های کشور تا روز یکشنبه 26 فروردین ماه را اعلام کرد.

آپدیت اندروید ۸ برای نوکیا ۳ (Nokia ۳) منتشر شد

با پایان یافتن مهلت برنامه تست نرم افزاری گوشی نوکیا 3، حال این موبایل نیز در صف انتظار برای دریافت آپدیت اندروید 8 اوریو قرار گرفته است. این به روزرسانی از همین امروز و با روش OTA آغاز شده و به تدریج به دست کاربران در سراسر جهان می رسد. ...

اختلال در پیش فروش جدید سکه/ شعب: بخشنامه نیامده است

اختلال در پیش فروش جدید سکه/ شعب: بخشنامه نیامده است

طرح جدید پیش فروش سکه درحالی از سوی بانک مرکزی رونمایی شد گه هنوز شعب بانک ملی نسبت به اجرای آن اقدام نمی کنند.

کشف ۵ محموله جدید قاچاق انسان

ماموران گمرک طی پنج عملیات جداگانه موفق به کشف ۱۷ نفر قاچاق انسان شدند و به همین ترتیب تعداد کشف قاچاق انسان توسط ماموران گمرک به ۴۳ نفر در سال ۹۷ رسید. ...

ایتالیا: در سوریه نیاز داریم که برای صلح کار کنیم

نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد: استفاده از تسلیحات هسته ای غیر قابل قبول است، اما تلاش ها برای برقراری صلح باید بر همه پاسخ ها به این جرایم در سوریه غالب آید. ...

دلار آمریکا امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد

بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کردکه براساس آن نرخ ۱۵ارز از جمله یورو و پوند نسبت به روز چهارشنبه افزایش و نرخ ۱۵ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛همچنین نرخ ۹ ارز مانند دلار نیز ثابت ماند. ...

شورای اروپا، تحریم حقوق بشریِ ایران را تمدید کرد

شورای اروپا تحریم ها علیه 82 فرد و یک نهاد ایرانی به بهانه های ادعایی حقوق بشر را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

تصمیم وزارت صنعت برای داخلی سازی ۳۰ درصدی خودروهای وارداتی

یک مقام مسئول از الزام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای داخلی سازی قطعات خودروهای وارداتی تا سقف ۳۰ درصدی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در غیر این صورت تعرفه واردات عادی خواهد شد. ...

نرخ بیکاری در زمستان پارسال چقدر بود؟

اعلام نرخ بیکاری کشور در زمستان سال گذشته، میزان حق الزحمه کاریابی ها در سال جدید، تاسیس فروشگاه بزرگ کالای ایرانی توسط تعاونی ها و اشتغالزایی ۶۵ هزار نفری تعاونی ها در سال گذشته، از مهمترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود. ...

وفاداران به حلقه یاران بهاری چه کسانی هستند؟

نسیم بهار که به کشور می وزد، بهاریون آخرین برنامه های خود را برای سال آینده مرور می کنند. مهمترین اکت سیاسی احمدی نژاد در آخرین روزهای سرد بهمن ماه که درست پس از سالگرد انقلاب انجام شد، انتشار نامه ای سرگشاده به رهبر انقلاب بود که در آن خواستار برکناری روسای قوا و ...

ثبت سفارش واردات و صادرات متوقف شد

مدیرکل دفتر مقررات سازمان توسعه تجارت گفت: به منظور ایجاد تغییرات لازم در سامانه های مرتبط با تجارت کشور برای مدتی امکان ثبت سفارش وجود ندارد اما این موضوع به معنای توقف ثبت سفارش نیست. ...

نگاهی به جداشدگان از راه «محمود احمدی نژاد»

داوود حشمتی در وب سایت اصولگرای مثلث آنلاین نوشت: از مشخص ترین چهره ای ضدجریان انحرافی و تیم مشایی داوود احمدی نژاد برادر رئیس دولت قبل است. مهرماه امسال دار فانی را وداع گفت. درحالی که بار دیگر از برادر جدا شده بود. اما با این حال حرفی نزده بود. با حضور احمدی نژاد ...

آیت الله مکارم: باید در شبکه های اجتماعی، خودکفا شویم

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت:ما باید در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خودکفا شویم و باید بتوانیم فضایی امن، با محتوایی پاک و امکانات مناسب در اختیار کاربران قرار دهیم. ...

ایرانی ها در نوروز ۹۷ بیشتر به کدام کشور ها رفتند؟

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رتبه اول سفر خارجی مردم ایران در نوروز متعلق به کشور ترکیه است که به چندین شهر آن امکان سفر هوایی وجود دارد، در رتبه های بعد کشورهای ارمنستان، آذربایجان و عراق قرار دارند. ...

خسروتاج: لزوم بازگشت ارز صادرکنندگان به نظام ارزی کشور/ مشکل دلار سفته بازی عده ای خاص بود

رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این که طبق بخش نامه های جدید صادر شده لازم است ارز حاصل از صادرات به نظام ارزی کشور منتقل شود، گفت: مشکل اصلی بازار ارز معامله ها و سفته بازی های عده ای خاص بود که برای ایجاد درآمد از ارز انجام می دادند. ...

معقول تعدیل قیمت حاملهای انرژی

پیشنهادی برای اصلاح معقول قیمت حامل های انرژی

به گزارش اخبار جهان; "جواد غیاثی" یادداشت روزنامه "خراسان" نوشت: چاه های در مورد چگونه به تغییر قیمت انرژی به گوش می رسد. برخی از آن است که از افزایش ۵۰ و ۷۰ درصد از قیمت حکایت ... که حتی اگر زندان, قیمت بنزین بیش از دو سال گذشته است. منطق را قبول نمی کند که جامعه و اقتصاد خواهد بود آسان نیست. اگر چه افزایش در چنین اقدامات دولت سابق در تعارض است اما اظهارات وزیر نفت و برخی از مقامات دیگر در سازمان برنامه در درجه بعدی درآمد ۱۷ هزار میلیارد ریال نیز گنجانده شده در لایحه بودجه از این محل (توجه داشته باشید ۱۸, یکی از مقاله) نشان می دهد که حداقل جایی که دولت این است که افزایش قیمت انرژی است. رئیس جمهور همچنین در هنگام ارائه لایحه بودجه به صراحت با درآمد طراحی سایت توجه داشته باشید ۱۸ (۱۷ تریلیون دلار از محل حاشیه, قیمت, حامل, عمومی, ۹۷ نسبت ۹۶) اشاره به آن بودجه توسعه ۹۷ در مقایسه با بودجه قبلی می دانم. تخمین زده می شود که میزان فعلی مصرف، هر ۱۰۰ تومان افزایش در قیمت هر لیتر بنزین یا گازوئیل حدود سه هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد خواهد کرد. بنابراین برای نیل به درآمد ۱۷ هزار میلیارد تومانی، گازوئیل ۴۰۰ (۱۰۰ تومان افزایش) و بنزین ۱۴۰۰ تومانی (۴۰۰ تومان افزایش) لازم است تا در کنار افزایش قیمت دیگر  سوخت ها این درآمد را ایجاد کند. اگرچه اصلاح قیمت حامل ها با توجه به منطق اقتصادی، الزامات محیط زیستی و همچنین ثبات در دو سال گذشته لازم است اما درباره نحوه آن، بهتر است دولت سناریوهای مختلف را بررسی کند و مانند خرداد سال ۹۴ تصمیم های خلق الساعه، بدون مشورت و پرهزینه نگیرد. نه به این شوری شور، نه به آن بی نمکی متاسفانه دولت یازدهم درباره اصلاح قیمت حامل ها، تقریبا بدترین تصمیم های ممکن را گرفت. حذف نظام قیمت گذاری پلکانی در سال ۹۴ یکی از این تصمیمات اشتباه بود. علاوه بر آن حبس قیمت و اصلاح نکردن تدریجی تا سال ۹۴ و افزایش بیش از ۴۰ درصدی در آن سال، به معنی واردکردن یک شوک بود. حالا باز بعد از دو سال حبس قیمت ها، دوباره از رشد ۵۰ درصدی سخن به میان آمده است . ای کاش دولت به جای افزایش ۴۰-۵۰ درصدی به مرور و با نرخ های ۱۰ درصد قیمت حامل ها را اصلاح می کرد و حالا هم که این کار را نکرده، ایجاد شوک ۵۰ درصدی قابل قبول نخواهد بود. بلکه افزایش قیمت باید نرم تر انجام شود؛ به ویژه برای اقشار متوسط و ضعیف. یک سناریو با کمترین هزینه و بیشترین فایده برای کاهش بار مالی افزایش قیمت بر قشر متوسط و ضعیف، راهکار سودمند و کارآمد، بازگشت به نظام پلکانی قیمت گذاری است. موضوعی که اگرچه هزینه هایی  دارد و ممکن است انحرافاتی جزئی ایجاد کند اما با توجه به آماده بودن زیرساخت کارت هوشمند و در مقایسه با هزینه سناریوهای فعلی پیش روی دولت قطعا ترجیح دارد. مثلا اگر بنزین برای کم مصرف ها در محدوده کمتر از ۱۲۰۰ تومان تثبیت و برای پرمصرف ها آزاد شود، قطعا فشار مالی روی اقشار متوسط  و ضعیف ناشی از این تصمیم به حداقل خواهد رسید. ضمن آن که با تنظیم حدمصرف مناسب برای هر نفر، کسب درآمدهای مدنظر دولت میسر خواهد بود؛ ولی فقط از پرمصرف ها. اثر مثبت دیگر این اقدام ، اصلاح الگوی مصرف خواهد بود زیرا به طور کلی ایجاد پله های قیمتی (IBT) بسیار بیشتر از افزایش کلی قیمت، بر کاهش مصرف موثر است؛ چرا که فرد پرمصرف مشخصا می بیند که به دلیل مصرف مازادش جریمه شده است و در عین حال فرد کم مصرف به نوعی پاداش می گیرد. نتیجه طبیعی دیگر این اقدام کمک به کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ است. در انتظار حضور موثر مجلس البته بسیار بعید به نظر می رسد که دولت و به ویژه وزارت نفت، دوباره به نظام پلکانی برگردد. وزیر نفت در سال ۹۴ نشان داد که به دلایلی که دوست ندارد بگوید (شاید طرح برندینگ) با این نوع قیمت گذاری مخالف است. دولت حتی تلاش کرد که زیرساخت کارت سوخت را هم برچیند که با ورود مجلس این تلاش ناکام ماند. در آن برهه مجلس طی قانونی دولت را موظف به حفظ کارت سوخت کرد.  وزیر نفت و رئیس جمهور، در سال ۹۴ بعد از چند روز سکوت، درباره علت مخالفت با قیمت گذاری پلکانی، یک توضیح عجیب ارائه کردند: ایجاد فساد! به نظر دولت این که کسی چند لیتر بنزین را سهمیه ای بخرد و به قیمت آزاد بفروشد و از مابه التفاوت آن ماهانه حدود ۲۰ هزار تومان به جیب بزند، فسادی است که باید برای مقابله با آن کشور را از مزایای بزرگ قیمت گذاری پلکانی سوخت محروم کرد. اگرچه تاکنون برخی نمایندگان مجلس در اظهاراتی کلی صرفا مخالفت خود را با تصمیم دولت اعلام کرده اند، اما منتظر هستیم که آن ها همان طور که در برابر تصمیم دولت برای برچیدن پایه های کارت سوخت ایستادند، اکنون نیز ضمن حمایت از تصمیم های مثبت دولت برای اصلاح نرخ ها و خروج از محافظه کاری ، اشکالات را رفع  کنند. نکته آخر این که دولت بر خلاف سال های گذشته، در بودجه ۹۷، بالاخره از لاک محافظه کاری بیرون آمده است و برخی تصمیمات بنیادین در حوزه اقتصاد (مثل جراحی یارانه ای، حرکت عملی به سمت بودجه ریزی عملیاتی و اصلاحات مالیاتی از طریق عوارض خروج از کشور و عادلانه کردن یارانه های پنهان)  را گرفته است. در این شرایط بهینه ترین نحوه مداخله مجلس، همراهی با مسیر دولت همراه با اصلاح آن است. در موضوع حامل های انرژی  نیز مجلس می تواند نظر مرکز پژوهش ها را درباره سناریوهای مختلف بپرسد و سناریویی را برگزیند که ضمن حداقل کردن هزینه ها (ایجاد فشار بر مردم به ویژه اقشار متوسط و ضعیف، ایجاد شوک تورمی) بیشترین منافع (کنترل مصرف و آلودگی، ایجاد درآمد برای طرح های اقتصادی و ...) را برای کشور ایجاد کند.