counter create hit

مطالب مرتبط:

عجیب ترین سؤالات بچه ها از والدین!

جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این سایت شما هر روز گزید ه ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، سرگرمی و دانستنی ها، آشپزی، فیلم و عکس هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد. همچنین «تابناک باتو» ...

گلایه آیت الله مکارم از سودجویی از نام طب اسلامی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: عده ای از نام طب اسلامی برای منافع خود سودجویی کرده و مشکلاتی برای جهان اسلام فراهم کرده اند که وظیفه ما این است از آن جلوگیری کنیم. ...

زن مطلقه در خلوتگاه شیطان به التماس افتاد

زن بیوه وقتی دل به مردی شیاد داد خود را در برابر شیطان دید.

سهام اسپاتیفای وارد بورس شد

رسانه کلیک – سهام اسپاتیفای سرویس پرقدرت و غول موسیقی دنیا سرانجام در بورس به صورت عام عرضه شد. اسپاتیفای (Spotify) نیازی به معرفی ندارد؛ محبوب ترین سرویس موسیقی دنیا که شهرت آن مرز جغرافیایی نمی شناسد و کاربران بسیاری را از سرتاسر کره خاکی به خود علاق ...

سانسور لوگوی باشگاه رم کج سلیقگی بود

یک عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما سانسور لوگوی تیم رم در تلویزیون را کج سلیقگی دانست و ابراز امیدواری کرد: مسئولان معاونت سیمای صداوسیما چنین اعمال نظرهای سلیقه ای را در آینده تکرار نکنند. ...

ادعای شهادت تعدادی از نظامیان ایران در حمله رژیم اسرائیل به سوریه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که هیچ نظامی روس در این حمله هوایی آسیب ندیده ولی دیدبان حقوق بشر سوریه که به مخالفان دولت سوریه وابسته و در لندن مستقر است مدعی شده که تعدادی از نیروهای نظامی ایران و همچنین گروه های وابسته به ایران در میان چهارده نفری هستند که در حمله ...

وضعیت دریاچه ارومیه در عکس های هوایی

تصاویر زیر وضعیت دریاچه ارومیه را در اوایل سال ۱۳۹۷ ترسیم می کند. این عکس ها از بخش های شمالی و میانی دریاچه ارومیه (روستای گورچین قلعه، روستای قالقاچی، جاده شهید کلانتری) تهیه شده اند. ...

انیمیشن «داستان اسباب بازی 4» سال 2019 اکران می شود

انیمیشن «داستان اسباب بازی 4» سال 2019 اکران می شود

رسانه کلیک – اولین نسخه انیمیشن Toy Story در سال 1995 بر روی پرده سینماها رفت. سازندگان این انیمیشن معروف به تازگی اعلام کرده اند که داستان اسباب بازی 4 سال 2019 اکران می شود. داستان اسباب بازی یکی از معروف ترین انیمیشن های تول ...

اولین تصاویر از محل شهادت 7 ایرانی در فرودگاه T4

تصاویر اولیه از محل حمله موشکی روز گذشته به فرودگاه T۴ که منجر به شهادت ۷ نفر از شهروندان کشورمان شد منتشر گردید.

پالتوی ترامپ سوژه شد

جدیدترین اخبار گوناگون را در «تابناک با تو» از دست ندهید. در این سایت شما هر روز گزید ه ای از آخرین اخبار پیرامون موضوعات خانواده، سلامت و بهداشت، سرگرمی و دانستنی ها، آشپزی، فیلم و عکس هایی از سراسر جهان، دکوراسیون و ... را دنبال خواهید کرد. همچنین «تابناک باتو» ...

مدرسه استعدادهای درخشان; حذف یا ادامه زندگی ؟

مدارس استعدادهای درخشان؛ حذف یا ادامه حیات؟

خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در سال های اخیر مدرسه استعدادهای درخشان (من) با مهم ترین رشد مواجه می شوند و به این باور مقامات عزت تنها دانشجویان و نخبگان از ورود به این مدارس نیست اما با این روش یک گروه از دانش آموزان با برچسب شیر-به-مدرسه من راه یافت و برای غلبه بر این وضعیت هدف اصلی در این مدارس به کسب مدال در و و رتبه بالاتر در آزمون تبدیل شده است و برای رسیدن به این هدف دانش آموزان استرس زیادی به خرس.کارشناسان بسیاری بر این باورند که زمان بهره برداری از مدارس استعدادهای درخشان به صدور GA غیر دولتی, مدارس, و تجارت از رقبای خود در بحث از المپیاد کنکور امتحان داد و نتیجه این تلاش برای پاسخ به آموزش و پرورش در جستجو برای بهترین استعداد.شاهزاده تندرو است. محقق در زمینه سیاست و آموزش با همکاری مدرسه برای دیدن نظرات که وجود دارد یک پیشنهاد قبل از بحث به شرح زیر است:آیا نیاز به برگزاری آزمون ورودی مدرسه استعدادهای درخشان در کشور ؟ ممکن است به حذف این آزمون ؟ * بادپا: قبل از پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنم که فقط مدارس استعداد درخشان آزمون ورودی ندارند. مدارس نمونه‌دولتی و برخی مدارس غیر‌دولتی هم آزمون ورودی دارند. همین الان مدارس غیر دولتی‌ در تهران و برخی دیگر از شهرها وجود دارند که برای اولیاء قبول شدن در این مدارس مهم‌تر از قبول شدن در مدارس استعدادهای درخشان است پس باید این‌ آزمون‌ها را در کنار یکدیگر دید.اما در مورد امکان حذف آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و دیگر مدارس خاص باید دید منظور، حذف این مدارس است یا صرفاً حذف آزمون آن­ها است.* با حذف مدارس استعدادهای درخشان چه اتفاقی می‌افتد؟در رابطه با امکان حذف مدارس استعدادهای درخشان، باید از افرادی که به حذف این مدارس اعتقاد دارند یک سوال جدّی پرسید. فرض کنیم شما موفق شدید مدارس استعدادهای درخشان را حذف کنید. در ادامه چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بخشی از خانواده‌های دانش‌آموزان تیزهوش می‌توانند شهریه سنگین مدارس غیردولتی خاص را تهیه کنند که در این صورت مجدد دانش‌آموزان برای وارد به این مدارس باید در آزمون شرکت کنند. برخی دیگر از خانواده‌ها هم نمی‌توانند شهریه­ مدارس خاص را تامین کنند که در این صورت دانش‌آموزانشان باید وارد مدارس عادی دولتی شوند. در این وضعیت دو سوال اساسی مطرح می­‌شود؛ سوال اول اینکه مدارس عادی تا چه حد از نیروی انسانی و امکانات مورد نیاز برای پرورش دانش‌آموزان تیزهوش و پرورش استعدادهای این افراد برخوردارند که پاسخش نیز بسیار واضح است. سوال دومی هم که مطرح می‌­شود در خصوص عدالت آموزشی است؛ چرا برای دانش‌­آموز تیزهوش خانواده برخوردار امکان بهره‌مندی از آموزش با کیفیت در مدارس غیردولتی فراهم باشد اما برای دانش آموزان تیزهوش خانواده‌­های غیربرخوردار این امکان سلب شود. با این توضیحات به نظر می­ر‌سد بقای مدارس استعدادهای درخشان حداقل برای تحقق عدالت آموزشی لازم است.* برای تحقق عدالت آموزشی به مدارس سمپاد نیاز استعلاوه بر توضیحات مطرح شده، می‌توانیم به سراغ اسناد بالادستی برویم و ببینیم نظر این اسناد در مورد حذف یا ابقاء مدارس استعداد درخشان چیست. در«مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» ذیل بحث عدالت تربیتی به صراحت به این موضوع اشاره شده که گاهی گروه‌هایی مانند متربیان با استعدادهای ویژه یا متربیان دارای ناتوانی‌های ذهنی و جسمی را می‌توان دسته‌بندی کرد و خدمات تربیتی ویژه و کیفی‌تری به آن‌ها ارائه کرد. اگر با دکتر الستی، رئیس ستاد اجرایی‌سازیسند راهبردی کشور در امور نخبگان هم صحبت کنید، سخن او آن است که رویکرد سند نخبگان، حذف مدارس سمپاد نیست. آخرین سند بالادستی در این زمینه هم «کلیات نظام تربیت استعدادهای برتر» است که در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده و در آن مصوبه هم به صراحت وجود مدارس استعدادهای درخشان (ولی به تعداد بسیار کم) کاملاً به رسمیت شناخته شده است.بنابراین هم از نظر عدالت آموزشی و هم با توجه به اسناد بالادستی، با توجه به شرایط موجود باید مدارس استعدادهای درخشان در کشور وجود داشته باشند.* وضعیت مدارس استعدادهای درخشان در سایر کشورهایک حرف غلطی هم هر از چندگاهی از سمت مخالفان مدارس استعدادهای درخشان مطرح می‌­شود، اینکه در هیچ کشوری جز ایران، مدارس ویژه استعدادهای درخشان وجود ندارد. در صورتی که طبق  بررسی‌های ما حداقل در کشور انگلستان مدارسی با عنوان مدارس گرامر وجود دارد که برای استعدادهای درخشان است و از طریق آزمونی با عنوان 11+ دانش‌آموزان را گزینش می‌کند. همچنین در استرالیا و آمریکا هم مدارسی مختص استعداد درخشان وجود دارد. البته به استناد این سه کشور نمی­توان ادعا کرد که در تمام کشورهای جهان این مدارس وجود دارند ولی حداقل می­توان گفت این ادعا که در هیچ کشوری جز ایران، مدارس استعدادهای درخشان وجود ندارد ادعای باطلی است. البته حواسمان هم هست که از وضعیت این سه کشور هم نمی توان نتیجه‌گیری کرد که چون در این کشورها این‌گونه مدارس وجود دارد، پس در کشور ما هم باید وجود داشته باشد.حال اگر وجود مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته شود، لاجرم باید شناسایی و گزینش استعدادهای درخشان نیز مورد پذیرش قرار گیرد. در خصوص آزمون هم، قطعا در مقام نظر، تنها ابزار شناسایی، آزمون کتبی نیست ولی با توجه به حجم وسیع مخاطب و لزوم کاهش احتمال تقلب، در حال حاضر ابزار دیگری برای شناسایی دقیق تر و منصفانه‌تر در ذهن متولّیان امر وجود ندارد و قطعا اگر روش کاراتری پیشنهاد شود استقبال خواد شد. مثلا ممکن است طرح شهاب در صورت انجام برخی اصلاحات و با در نظر گرفتن برخی ملاحظات، بتواند به شناسایی استعدادهای برتر برای ورود به مدارس تیزهوشان کمک کند.آیا ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی در تضاد با آزمون سمپاد نیست؟* بادپا: به نظر من این حرف یک مغالطه است. بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش معلمان مقاطع ابتدایی موظف شدند که ارزشیابی را به صورت کیفی و توصیفی انجام دهند تا اهدافی که در آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی مطرح شده است محقق شود. مثلاً یکی از اهداف این است که اولیا و دانش‌آموزان به صورت دقیق‌تر از وضعیت دانش‌آموزان مطلع شوند و در نتیجه مشارکت موثرتری در بهبود عملکرد دانش‌آموزان داشته باشند.حالا فرض کنید معلمان به درستی به این آیین‌نامه عمل کنند، در صورت صحیح بودن این آیین نامه به صورت منطقی باید به اهداف تعیین شده در آن نیز دست یابند و با توجه به توضیحات گفته شده ارتباطی بین ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان توسط معلمان ابتدایی و آزمون مدارس سمپاد وجود ندارد. حتی شرط شرکت در آزمون سمپاد کسب وضعیت خیلی خوب در همه دروس پایه پنجم است (یا حداکثر وضعیت خوب در یک درس) و این یعنی که گویی آزمون سمپاد یک آزمون چند مرحله‌ای است که مرحله اول آن کاملا توصیفی است و وضعیت پایه پنجم ملاک عمل است این یعنی این آزمون به نوعی تقویت کننده ارزش ارزشیابی توصیفی نیز هست.بنابراین اگر ادعایی وجود دارد که این آزمون در تضاد با ارزشیابی توصیفی در مقطع ابتدایی است، باید چگونگی این تضاد دقیق‌تر بیان شود.* دوپینگ دانش‌آموزان برای ورود به مدارس سمپادتبعات برگزاری کلاس‌های آماده‌سازی برای آزمون‌های سمپاد در موسسات آموزشی چیست؟* یادپا: تبعات اقداماتی که این موسسات انجام می‌دهند دقیقا مشابه تبعات موسسات کنکوری است. این موسسات ممکن است موجب دو اتفاق بد بشوند، نخست تقویت برخی دانش‌آموزان از طریق پرداخت هزینه که با عدالت آموزشی در تعارض است و دوم عدم تقویت واقعی این دانش‌آموزان و به اصلاح دوپینگ آنان از طریق آموزش تکنیک‌های خاص تست زنی.