counter create hit

مطالب مرتبط:

جزییات پیش فروش بلیت های جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد

پیش فروش بلیت های سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۲ ظهر آغاز می شود.

بخش صدور مجوزهای وزارت ارشاد در سال ۹۷ متحول می شود

موسیقی پارس: به گزارش خبرگزاری مهر، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده ایجاد تحولات گسترده در بخش صدور مجوزهای این وزارتخانه در سال ٩٧ را داد.   به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسین انتظامی، دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ا ...

فیلم | لوح سنگی ایرانی که به ایتالیا قاچاق شده بود

پلیس ایتالیا یک لوح سنگی قرن هفدهم که به طور غیرقانونی از ایران به این کشور قاچاق شده بود را به سفیر کشورمان در رم تحویل داد.

جزییات پیش فروش بلیت های جشنواره جهانی فیلم فجر

پیش فروش بلیت های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۲ ظهر آغاز می شود.

دنیل کریگ آماده نقش جیمز باند می شود

دنیل کریگ آماده نقش جیمز باند می شود

همشهری آنلاین: «دنیل کریگ» رسما تائید کرد پروژه بعدی سینمایی او بازی در بیست وپنجمین فیلم از مجموعه «جیمز باند» خواهد بود.

«فروشنده» را از زاویه ای دیگر تماشا کنید

هوشنگ گلمکانی در آیین دیدار فیلم مستند «درباره فروشنده» که مستندی درباره فیلم سینمایی «فروشنده» است، گفت: یکی از مهم ترین جنبه های فیلمهای فرهادی فیلمنامه هایش است و این ایرادات کودکانه که به این فیلم گرفته می شود، چیزهایی نیست که از چشم کسی مانند فرهادی دور مانده ...

چرا «نوید محمدزاده» داوری جشنواره را نپذیرفت؟ + عکس

در نشست خبری رضا میرکریمی (دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر) نوید محمدزاده همراه با ویرا لانگروفا (مدرس سینما) از جمهوری چک، بَرمک اکرم (کارگردان) از افغانستان بعنوان داور بخش فیلم های اول اعلام شد. بعد از ساعاتی از انتشار این خبر نوید محمدزاده در صفحه اینستاگرام ...

بازیگر زن در لباس رزم + عکس

ستاره حسینی بازیگر زن جوان ایرانی، جزو بازیگرانی است که در چند سال اخیر دیده و شناخته شده است. وی تاکنون در چند سریال بازی کرده که معروف ترین آن ها سریال تعبیر وارونه یک رویا و سریال گسل بوده است. ...

تولیدکنندگان با اطمینان به آرامش بازار ارز، برنامه ریزی کنند

رئیس جمهور گفت:مزیت سیاست جدید ارزی آن است که تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای مورد نیاز کشور می توانند با اطمینان نسبت به آرامش در بازار ارز، برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند. ...

تور جهانی بازیگر سرشناس برای معرفی آلبومش

بازیگر برنده اسکار با وسایل مختلف از هوایی گرفته تا قطار و اتومبیل راهی نقاط مختلف آمریکا شد تا جدیدترین آلبوم گروهش را از نیویورک تا لس آنجلس به هوادارانش معرفی کند. ...

فیلم | ابراز تاسف امیر قلعه نویی با انتشار ویدئویی با آهنگ «لب کارون»

امیر قلعه نویی با انتشار این ویدئو که گویا خودش ضبط کرده نسبت به وضعیت رودخانه کارون و استان خوزستان ابراز تاسف کرد.

تصویر: در بادبزنی به جای سگ/ سانسور تازه صدا و سیما

تصویر: در بادبزنی به جای سگ/ سانسور تازه صدا و سیما

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

درخواست دختر اورسن ولز از نتفلیکس/ بگذارید فیلم پدرم به کن برود

بئاتریس ولز دختر کارگردان سرشناس اورسن ولز از مسئولان نتفلیکس درخواست کرد اجازه دهند آخرین فیلم پدرش در جشنواره کن نمایش داده شود.

حواشی جالب فوتبالی از نگاه فوتبال ۱۲۰ (بخش دوم)!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در ” آیتم فان دو” به نمایش جالب ترین اتفاقات فوتبالی در فوتبال جهان پرداخته است. حواشی جالب و کمی هم دردناک در این آیتم گنجانده شده است. پارس فوتبال شما را به تماشای این کلیپ دعوت می کند. ...

فیلم منتسب به علم الهدی صحت ندارد

فیلمی که به تازگی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، سخنرانی حجت ا لاسلام علم الهدی نیست.

بازیگری که ترجیح می دهد در سینمای ایران بازی نکند

بازیگر سریال “همسران” گفت: من به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم و کار باید شسته رفته باشد تا ایفای نقش در آن را بپذیرم. طی چند سال گذشته پیشنهادات بسیاری شده که یا نقش را دوست نداشتم و یا فیلمنامه برای بازی مجذوبم نکرده است. ...

جریان حمایت از آیتالله امید به زندگی کنترل/ سریال جایگزین ساخته می شود

جریان حمایت کننده آیت الله در انتظاری زندگانی اش را سانسور می کند/ سریال قائم مقام ساخته می شود

بسیاری از حس جنگ در تاریخ معاصر slacking اما گروهی از جوانان سازندگان فیلم مستند "جایگزین" پیشاهنگی پسر حرفه ای آیت الله در انتظار " که در آن زمان یک جایگزین رهبر اما او امام خمینی(ره) عزل شد. علی صدری نیا و گروه, وزیر, هیلاری کلینتون, نیاز به نمایش قسمتی از تاریخ غفلت انقلاب * * نیاز به یک روایت تاریخ انقلاب و تاریخ شفاهی, که به جای نقطه در زمان فعلی لوگو موضوع دشواری مانند آیتالله انتظار را مد نظر. ... *خط قرمز است که مقامات ذیصلاح اعلام و یا اشخاص است ؟ در مورد مسائل اعتماد با توجه به خط قرمز نیست *این است که شما از خط قرمز عبور کرد ؟ صدری نیا: نه ما اصلا تمایل به این خط قرمز است. البته این مباحث متفاوت وجود دارد و نه منحصرا تنها موضوع مستند. ما معتقدیم که در تاریخ انقلاب روایت و برهه ای نیست که نتوان روایت حقیقی اش را به مردم و نسل جوان عرضه کرد و این روایت، روایتی نباشد که بتوان با مستندات آن را عرضه کرد و این بیننده را قانع کرد. قضاوت در مورد آیت الله در انتظاری برعهده بیننده است * به همین سبب یکی از این برهه ها زندگانی آیت الله در انتظاری بود. آیا کار توصیهی بود؟ * حسی که هم اکنون با دیدن اثر نسبت به زندگانی آیت الله در انتظاری به وجود می آید در مخاطبین با نگاه های متفاوت متمایز هست. آیا کار توصیهی بود؟ صدری نیا: نه، این دغدغه مطرح بود که طی چند سال موخر شاید بعد از درگذشت آیت الله در انتظاری کمی در ذهن نسل جوان که اصلا در آن اتفاقات دهه ۶۰ و ۷۰ دخیل نبودند و چیز بسیاری از آن نشنیده بودند، یکباره تصویرسازی دیگری از زندگانی آیت الله در انتظاری گردید که مخدوش بود. در حقیقت روایت جامعی عرضه نشد و روایت مقطعی عرضه می گردید. اکنون چه رسانه های این طرف و چه رسانه های آن طرف به طور مثال صداوسیما روایت های پنج دقیقه ای کوتاه که قصد داشت در پنج دقیقه کل ماجرا را با چند خط بگوید، چه مستندهای بی بی سی که اصلا جامع نبود و در حقیقت چند برهه را از زندگانی آیت الله در انتظاری برش می زد و نشان می داد. *آ این دغدغه ای بود که شاید استارت اوائلی مستند قائم مقام را زد. چه طور پژوهش کار را به نوعی که حقیقت را از میان شایعات خارج کشیدید؟ چه طور پژوهش کار را به نوعی که حقیقت را از میان شایعات خارج کشیدید؟ فرج اللهی: مستند «قائم مقام» البته نسبت به بعضی موضوع های تاریخی دیگر کار خیلی سخت تر بود به این سبب که بعضی شخصیت ها در یک مقطعی تمام شده (مثل قطب زاده)و پس از ان هم بر سرش خیلی نبرد روایت ها صورت نگرفته که کسی بخواهد از یک زاویه ای روایتش کند یا مدعایی را اثبات کند یا رد کند. گام اول طبعا این هست که شما لازم هست همه مراجع معلوم را بخوانید و بتوانید با همه اشخاص دخیل در این روایت ها گفت وگو کنید و یک چیزی که کمتر در انتقادهایی که به مستند پرداختند به چشم می آید، این هست که جمع بین روایت های محرمانه و علنی هست. جمع بین ساحت علنی و ساحت محرمانه موضوع آقای در انتظاری هست. به طور مثال شما کتاب آقای ری شهری را نگاه کنید یا خاطرات آیت الله در انتظاری و کتابهای دیگر را نگاه کنید، یک روایت خطی را عرضه می دهد ولی چیزی که بنظرم «قائم مقام» در آن موفق بود و اهتمام کرد به بیننده نمایش دهد تفاوت این دو فضاست. موثق ترین روایت ها را تألیف کردیم نکته بعدی هم  که دقت کار را زیادتر می کرد این بود که ما اهتمام کردیم موثق ترین روایت ها را جمع کنیم. بنظرم موفقیتی که در کار  داشتیم، همین بود که هم اکنون غالبا بزرگوارانی که مستند را چه در اکران های شخصی و چه در اکران های عمومی خواهند دید خط آنالیزی مستند را تائید می کنند. یعنی محتمل هست ایراد جزئی اشخاص به مستند دارا باشند که کاش به فلان قضیه می پرداختید ولی خط آنالیزی مستند و خط شرح اتفاقات مستند خطی هست که شاید کسانی بگویند روایتش کامل نادرست هست یا افرادی که بگویند خیلی عالی هست. سراغ تحلیگر در مستند نرفتیم *آیا آنالیز را خودتان عرضه دادید یا آقای صدری نیا گفتار متن را به دستاورد رساندند؟ فرج اللهی: شاید مستند خیلی آنالیز نداشته باشد و به قول مشهور پرتره هست و اهتمام کرده آقای در انتظاری را آنطور که بوده روایت کند. اگر در اوج بوده، و مقام قائم مقامی داشته در فیلم وجود دارد، فقیه عالی مقدار بوده همه جامعه و مردم دلبسته اش بوده اند را در مستند شاهد هستیم و اگر قائم مقام معزول امام بوده و بعضی مردم نسبت به وی زاویه داشتند و دیگر خیلی مقبول جامعه نبوده را هم اهتمام کردیم حقیقی روایت کنیم. صدری نیا: اصلا یکی از دشواری های مستند قائم مقام این بود . استفاده از تحلیلگر در اقدامات تاریخ انقلاب راحت ترین کاراست. نگاه عطریانفر به مستند مثبت است *ولی من اسمشان را در تیتراژ کار ندیدم! اما ما سراغ تحلیلگر نرفتیم، تحلیلگر در پژوهش بتواند به ما مساعدت کند و ایرادات کار ما را بگیرد. صدری نیا: به طور مثال فرض کنید ما مشاوران پروژه ای مانند آقای روزی طلب و آقای کائینی داشتیم و بعد از کار اشخاص متفاوتی از سیاسیون و شخصیتهای تاریخی. فرج اللهی:  جذاب هست که نگاه آقای عطریانفر به مستند خیلی مثبت هست و اینکه شاید گمان گردد وی به سبب موضع سیاسی شان این روایت را خیلی درست ندانند اما برخلاف این گمان آقای عطریانفر نسبت به مستند خیلی موضع مثبتی داشتند.   * *بررسی مجددتان در روایت تصویری بود یا پیش از اینکه تصویرها را تدوین کنید. صدری نیا: در مقطع ها متفاوت بود. روایت اشخاص از آیت الله در انتظاری ملاک بود * صدری نیا: برای نخستین بار با درایت این کار را کردیم که از این به بعد باب گردد. ولی همین که سراغ اشخاص متفاوت برای گفت و گو ها می رفتیم، کار سختمان این بود که کوشش می گردید آن فرد را از فضای آنالیزهای امروزی اش جدا کنیم و در مقطع آن سال ها ببریم و از او بخواهیم آن چیزی که در آن زمان تفکر می کرده را روایت کند. آ بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد مستند اشخاص هر چیزی که اظهار می کنند آنالیز نیست لکن روایت هست. آقای باقی روایت خود را از واقعه ی ارسال فیلم به بی بی سی می گوید. یا روایت خودش را از رفت و آمدهای در بیت آیت الله در انتظاری و مراسم تشییع آیت الله در انتظاری می گوید. سختی «قائم مقام» دوری از آنالیز و نزدیک شدن به روایت مستند * یعنی کوشش کردیم که همه اشخاص خاطرات و روایت هایشان را بگویند. یکی دور بودن این اشخاص منتقد از فضای مستند و مستندسازی هست و نکته دیگر اینکه به طور مثال ما دو سه ساعت گفت و گو گرفته ایم ولی در مستند اهتمام کرده ایم قسمت هایی که به روایت نزدیکتر بوده را بگذاریم. یعنی تماما در این سه ساعت اشخاص از یک مقطع ها دیگر هم روایت می کنند که خودشان آنجا شاهد عینی نبودند. ما در مستند کسی که به سانحه نزدیک بوده را سند قرار دادیم. به طور مثال اگر قصد داشتیم عکس العمل آیت الله در انتظاری بعد از گفت و گو سیدمهدی هاشمی را بگذاریم هیچ کس مناسب تر از آقای احمد در انتظاری نبوده. همین گونه روایت اتفاقات داخل زندان و اعترافات وی را هم که قصد داشتیم دریافت کنیم هیچ کسی مناسب تر از آقای ری شهری نبود. * مستند را فصل بندی کرده اید که فاصله گذاری زیاد مطلوبی است  و در نوع روایت مساعدت شایانی می کند چه طور این فاصله بندی ها را شکل دادید؟ به همین سبب لازم هست به این ظرایف دقت کنیم و شاید سخت ترین کار ما را در این روایت این بود که بتوانیم به این روایت نزدیک شویم و از آنالیز دور شویم. *.. *و روایت زمانی هم درست دربیاید. نخستین بار که فیلمنامه کار نوشته و نگارش گردید، روایت ما یک روایت خطی بود. آ یعنی روایت غیرخطی که از یک مقطع آغاز می گردد و یک سری پرسش مطرح می کند. این روایت طراحی گردید که این در عمل کار خیلی دشواری بود. آ   ثانیه های مستند زیر ذره بین است * دیدگاه شما چیست؟ فضای سیاسی که عوض می گردد، بعضی خاطراتشان کم و زیاد می شود! * چون هم اکنون فریم به فریم مستند در ذهنم هست، نریشن غالبا منحصرا یک حلقه وصل بین روایت اشخاص متفاوت هست. به طور مثال شما در این مقطع خواهید دید که امام و آقای در انتظاری گفت وگو علنی ندارند و با هم نامه نگاری های بسیاری دارند. ما با خیلی از اشخاصی که در ماجرا دخیل بودند و می موفق شدند به روایت مستند مساعدت کنند مکررا و مکررا گفت وگو کردیم و کوشش کردیم که بیایند و سخن بزنند اما قبول نکردند. این موضوع از دشواری های مستندسازی تاریخ انقلاب هست.   موسسه محافظت و نشر آثار صلاح رویت نکردند مشارکت کنند *از خانواده امام حاضر به گفت و گو نبودند؟ جریانی در کشور آیت الله در انتظاری را سانسور می کند * *عنوان بدون سانسور یک حس تعجب آوری برای مستند دارد. این عنوان شائبه هایی را هم بر مستند ایجاب می کند. فرج اللهی: یک سری منحصرا روایت های خودشان را از چهره های انقلاب عرضه داده اند. یعنی در طول این سالها به خصوص هفت، هشت سال کوشش شده که یک روایت مطلوب خودشان از جریان آقای در انتظاری را عرضه دهند یا جریان های دیگر. از جانب مقابل هم روایتی که از آقای در انتظاری عرضه می گردید، یک روایت خاصی بود. یک روایت دیگر این هست که آقای در انتظاری از ابتدا یک جایگاه زیاد رفیعی داشتند و در اوج سیاست، بصیرت و قله های متفاوت بودند که این روایت هم بزرگ نمایی شده هست. ما معتقدیم این چهره هایی که از آقای در انتظاری روایت می گردد، چهره های سانسور شده هست یعنی چهره جعلی هست. اگر بخواهیم آقای در انتظاری را روایت کنیم لازم هست وی را حقیقی روایت کنیم. مستندسازها یا تاریخ نگارها در دام این روایت هایی که هم اکنون جلوی ذهن شان چیده شده، قرار می گیرند. رخدادی که در قائم مقام افتاده این هست که در روایت های پسینی ۳۰ سال بعد گیر نکرده. نه در روایت های بی بی سی گیر کرده و نه در روایت کتاب خاطرات آقای در انتظاری گیر کرده و نه در روایت حقیقت ها و قضاوتها که یک جزوه طولانی ابهام وی هست و نه در روایت سنجه انصاف و رنج نامه گیر کرده. منظور از بدون سانسور این هست که آقایِ در انتظاری نه آقای در انتظاری کوچک نمایی شده هست و نه آقایِ در انتظاری بزرگ نمایی شده هست. اهتمام کرده ایم روایت اشخاص قلب نشود. یعنی نگاه آقای باقی به آقای در انتظاری به جمهوری اسلامی و به مواجهه امام و آقای در انتظاری با هم محافظت شده. بینندهی هم که اصلا اطلاعی از این قضایا ندارد متوجه می گردد که نگاه آقای باقی و احمد آقای در انتظاری این هست و نگاه آقای ری شهری و اژه ای هم یک نگاه دیگر هست. صدری نیا:  مخاطب در کار می بیند که آقای احمد در انتظاری نظرش در مورد حاج احمد خمینی دیدگاه خورده گیریی هست و به صراحت نظرش اظهار می گردد. از جانب دیگر روایت و انتقادش از پدر خودش و جریان سیدمهدی هاشمی را هم می شنود. یعنی کوشش شده که همه حرفها در مستند گفته و اظهار گردد. درهای آرشیو بیت آیت الله در انتظاری را باز کنید!   در مورد آقای باقی هم کوشش شده که روایتهای اظهار شده محافظت گردد و درست جا بیفتد. این یعنی سانسور. یعنی اینکه مراجع آرشیوی در اختیار یک جریان باشد و آن جریان کوشش کند که بصورت گزینشی، خودش بعضی از بخشها و بعضی از ابعاد زندگانی آیت الله در انتظاری را پررنگ کند و بعضی چیزها را منتشر نکند، جریانی به نام آیت الله در انتظاری وی را سانسور کرده و از وی گزینشی مطالبی را منتشر کرده. *پس همان طور آیت الله در انتظاری با سانسور به بیننده روایت می شود؟! بنظرم امروز تاریخ پژوهان و مستندنویسان لازم هست این درخواست را دارا باشند که درهای آرشیو بیت آیت الله در انتظاری باز گردد تا خیلی از مراجع آرشیوی به مخاطب های مساعدت کند که شخصیت آیت الله در انتظاری را با همه ابعادش بصورت کامل بشناسند. * صدری نیا: جریان حمایت کننده آیت الله در انتظاری کوشش می کند که منحصرا بعضی از ابعاد زندگانی آیت الله در انتظاری را نمایش دهد و بعضی از ابعاد را حس می کند که امروز به صلاح نیست که به بیننده نمایش دهد. * زیادتر روایت پسر آیت الله در انتظاری و آقای باقی از آیت الله در انتظاری موجب خورده گیری به این مستند و این اشخاص گردید. فرج اللهی: بله بعضی نقدها به طور غیررسمی و غیرمستقیم متوجه احمد آقای در انتظاری و آقای باقی می گردد. یا به طور مثال نگاهی که اظهار می کنند بیت آقای در انتظاری با لیبرال ها یک ارتباط مثبتی داشته اند. این را کسی روایت می کند که خودش دلبسته و از مورخان جریان آقای در انتظاری هست. برخی از  بازگویی نقطه ضعف آیت الله در انتظاری از طریق فرزندش ناراحتند چه جریان و طیفی از مستند «قائم مقام» ناراحت است؟ اگر این سخن نادرست باشد که بعضی معتقدند نادرست هست این سخن را آقایان در انتظاری و باقی  می زنند و متوجه مستند نمی گردد. هم اکنون آن جریانی از مستند قائم مقام و روایت بدون سانسور این مستند ناراحت هست که ذهن خودش را با یک روایت کلیشه ای و قالبی شکل داده و توان ندارد باور کند که آقای احمد در انتظاری در مورد پدر خودش اینطور سخن می زند. *در ساخت و نگارش اثر حسرتی  باقی مانده و ای کاشی که امروز بعد از نمایش فیلم به آن برسید؟ ولی در این مدت بجز نقد سازندگان مستند و برچسب زدن های سیاسی به مستند تاکنون چیزی رویت نکردیم.  ساخت سریال «قائم مقام» خواست مخاطب های و تأمل جدی صدری نیا: در اکران های دانشگاهی اظهار می کنند که کاش سریال این مستند را بسازید. *آیا برایتان این امکان وجود دارد؟ شاید بیشترین حسرت این هست که آنان که نیامدند و گفت و گو نکردند ایکاش بودند.  گفت وگو : زهرا قزیلی